Wybór narzędzi i działań służących promocji i reklamie firmy
Mała firma z niskim budżetem
Jeżeli jesteś małą firmą z niewielkim budżetem – w sukurs przyjdzie Tobie Internet. Sieć daje ogromne możliwości promocji i reklamy za bardzo niewielkie pieniądze. Potrzeba natomiast pomysłu i trochę pracy. Co możesz zrobić w Internecie?
- Możesz założyć konta w sieciach społecznościowych, na przykład na Facebooku. Facebook daje bardzo duże możliwości promocji, poprzez budowanie społeczności wokół firmy, oferty, tematu. Można założyć stronę a także grupę. Istnieje również możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych.
- Możesz stworzyć za darmo firmową stronę internetową – na przykład w serwisie Weebly.com albo WordPress.com. Trzeba podkreślić, że serwisy te pozwalają na budowę naprawdę atrakcyjnych, nowoczesnych witryn internetowych. Serwisy te dają możliwość również zbudowania witryny w domenie co jest opcja płatną. Warto taką możliwość rozważyć, ponieważ domena internetowa może pełnić bardzo pozytywną rolę w budowaniu tożsamości firmy.
- Możesz uczestniczyć w dyskusjach na forach internetowych związanych z branżą, w której działasz. Warto zbudować wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
To co jest istotne w tych wszystkich metach to to, że najistotniejsza jest wartościowa treść. Jeżeli będzie miał wartościową i z pomysłem podana treść, możesz wyprzedzić nawet duże firmy, jeżeli chodzi o popularność w sieci. Zresztą nie dotyczy to tylko Internetu.
Średnia firma
Przedsiębiorstwo dysponujące większym nieco budżetem ma nieco więcej możliwości. Oczywiście przy większych budżetach nadal obowiązuje prawda, że to treść jest najważniejsza. Gdy nie masz odpowiedniego przekazu, wydawane pieniądze mogą okazać się stracone w dużej mierze a może nawet w całości.
Firma z nieco większym budżetem ma kilka dodatkowych możliwości.
- Może korzystać z usług agencji SEO. Profesjonalna firma SEO pomoże wybrać odpowiednie frazy pod kątem których warto promować firmę, zoptymalizuje odpowiednio stronę firmową pod kątem tych fraz i rozpocznie odpowiednie działania służące wypozycjonowaniu witryny w wyszukiwarce Google.
- Może skorzystać z usług agencji prowadzących profile na Facebooku.