Porady jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową
Chcąc stworzyć skuteczną kampanię reklamową musisz przede wszystkim rozumieć specyfikę oferty i specyfikę grupy docelowej. To pozwoli tobie na stworzenie odpowiedniej oferty, zarówno jeżeli chodzi o zawartość merytoryczną, ale i sposób wyrażenia treści.
Jeżeli chodzi o przedmiot reklamy, powinieneś zwrócić w ofercie uwagę poniższe kwestie.
- Jaki problem rozwiąże
- Jakie marzenia spełni
- Jakie korzyści da klientowi
- Czym wyróżnia się na rynku
Jeżeli chodzi o sposób przekazu treści reklamowej, proponuję zwrócić uwagę na kwestię języka. Należy używać języka grupy docelowej lub tez języka grupy, do której przedstawiciele grupy docelowej mogą aspirować.
Charakterystyka zarówno samej oferty jak i grupy docelowej powinna decydować o tym jakie rodzaje reklamy będą zastosowane i o miejscu ekspozycji treści reklamowych. Na przykład, jeżeli reklama będzie dotyczyć kosmetyków dla kobiet, to kreacje reklamowe powinny być eksponowane na przykład w internetowych serwisach kobiecych, na billboardach w galeriach handlowych a także w prasie kobiecej. Jeżeli chodzi o rodzaj reklamy i miejsce ekspozycji materiałów reklamowych to kluczową kwestią są dane statystyczne – na przykład ilość osób przechodzących dana ulicą w ciągu doby.